Tu stii cum sa intervii in cazul unui incendiu la locul de munca?

Conduita la locul de munca este foarte importanta. In timpul programului, angajatii trebuie sa respecte legislatia si prevederile regulamentului interior, precum si sa lucreze conform instructajului primit la inceputul activitatii profesionale, cu privire la securitatea si sanatate la locul de munca. Toate acestea sunt importante pentru o relatie buna intre angajati si anagajati si superiori, precum si pentru prevenirea riscurilor de accidente. 

Cu toate acestea, exista situatii independente de comportamentul angajatilor care duc la aparitia unor incidente, de la cele minore, la adevarate accidente de munca sau chiar incendii. De aceea, multi se pot intreba „ce facem in caz de incendiu la locul de munca?”, aspecte care pot fi lamurite in cadrul instruirii periodice de la locul de munca.  

Cum ar trebui sa actioneze angajatii in cazul unui incendiu la locul de munca? 

Primul lucru pe care ar trebui sa il stie cu privire la comportamentul in cazul unui incendiu la locul de munca este reprezentat de principalele obiective care ar trebui avute in vedere. Este vorba despre protejarea vietilor omenesti si modul de actionare astfel incat sa se previna sau limiteze escaladarea incendiului. 

Pentru ca angajatii sa nu fie cuprinsi de panica si sa poata lua decizii in deplina cunostinta de cauza, este indicat sa existe un plan de urgenta in caz de incendiu, care le indica modul in care ar trebui sa actioneze. Acest plan trebuie elaborat fie de angajator sau administratorul companiei, fie de departamentul SSM, daca acesta exista. 

Cum trebuie sa se tina cont de anumite aspecte la modul de elaborare a planului de urgenta, persoana care il elaboreaza trebuie sa detina cunostinte in domeniu. De aceea, este important ca aceasta sa fie instruita in SSM sau sa se apeleze la servicii SSM oferite de firmele specializate, care pot pune la dispozitia companiilor toate serviciile din domeniul sigurantei si sanatatii la locul de munca si pentru situatii de urgenta de care acestea au nevoie. 

Prin urmare, instruirea angajatilor este extrem de importanta, aceasta reprezentand o modalitate prin care vietile acestora pot fi protejate. 

Puscasu Sever

Puscasu Sever

Sunt Sever Puscasu, am 37 de ani si lucrez ca specialist in tehnologie. Am absolvit Facultatea de Electronica si Telecomunicatii, iar apoi un master in Sisteme Informatice. De mai bine de un deceniu ma ocup de integrarea solutiilor digitale in companii si de adaptarea lor la noile tendinte. Lucrez constant cu echipe mixte si gasesc mereu satisfactie in a transforma concepte tehnice complicate in solutii simple si eficiente.

In afara jobului, imi place sa descopar gadgeturi noi si sa testez aplicatii care promit sa schimbe modul in care traim si muncim. In timpul liber prefer ciclismul, calatoriile si seriile documentare despre stiinta si inovatie. Aceste pasiuni imi aduc energie si inspiratie pentru proiectele profesionale.

Articole: 238