Daca astepti cu nerabdare educatorii care sunt dispusi si capabili sa te sprijine putin si sa-si puna la dispozitie experienta si cunostintele, ai curaj si inscrie-ti copilul la gradinita Bucuresti IQ-Est. Copiii supradotati care sunt fericiti de talentele lor, nu reprezinta o povara speciala, ci in principal o bucurie si o imbogatire pentru cei din jur, mai ales la gradinita Bucuresti IQ-Est.
Copiii supradotati observa deja la varsta de trei, patru sau cinci ani ca difera semnificativ de semenii lor, in interesele lor, abilitatile cognitive si adesea si in limbajul lor. Pana cel tarziu in momentul in care incep gradinita, au experiente care ii fac sa se simta diferiti.
Un copil de patru ani talentat din punct de vedere motor-kinestezic, de exemplu, poate avea mare interes si se poate bucura de a invata sau de a improviza secvente de dans complicate, in timp ce multi alti copii de patru ani doar invata (si se bucura) de o melodie simpla.
Copilul supradotat va fi inevitabil plictisit si nu va fi suficient de provocat daca, ani de zile, doar aceste lucruri simple apar in mediul sau din nou si din nou. Nu gaseste hrana pentru dezvoltarea talentului sau. Si gandindu-ne mai departe, nu isi doreste sa faca in continuare aceleasi miscari de dans simple si foarte imperfect dezvoltate impreuna cu copii care, din punctul sau de vedere, nu pot trece decat intr-un mod foarte rudimentar la muzica.
Copilul de cinci ani intelept si talentat
Copilul de cinci ani, intelept si talentat pentru stiinta, se poate simti extrem de frustrat atunci cand sunt promovate „experimente interesante”, iar experimentul consta apoi in observarea unei lumanari care arde, simtind cat de fierbinte este flacara si, in final, stingerea acesteia, ceva ce el stie de mult.
Cele mai citite articole
Nu este diferit pentru incepatorii de gradinita care vin la gradinita cu asteptari mari si dupa putin timp sunt dezamagiti de ritmul (prea) lent, de exemplu atunci cand invata scrisul. Astfel, desi nevoile de baza ale copiilor supradotati si ale copiilor nedotati sunt aceleasi in multe privinte, nevoile reale de joaca si de invatare pot fi foarte diferite.
Termenul de „nevoi speciale de joc si de invatare” se dovedesc a fi utile si fructuoase in toate cursurile pentru formare continua, care cauta in continuare nevoile speciale de joaca si de invatare ale copiilor individuali supradotati pentru a dezvolta concepte de sprijin de la acestia.
Forma specifica de joaca si nevoile de invatare, este strans legata de potentialul de talent al copilului si depinde de masura in care copilul a reusit deja sa-si dezvolte talentele. In cazul supradotarii intelectuale, factorul decisiv este masura in care copilul a fost deja capabil sa dezvolte gandirea independenta.
Copilul de trei ani si jumatate
Un copil de trei ani si jumatate care se joaca deja cu jocuri inteligente in mod regulat acasa, va gasi putina placere si in jocurile frumoase populare pentru copiii de trei pana la patru ani, chiar daca pentru ei este foarte simplu structurat si usor de inteles.
In general, putem spune ca copiii supradotati nu numai ca prefera jocurile mai dificile, ci doresc sa-si faca jocurile mai complexe si sa puna cerinte mai mari asupra cursului si rezultatului jocului si invatarii.